Třebsín - regulamin. - Wszystkie etapy wystartują w jednym czasie, dnia 4.4.2007 o godz.20.00. - Punkty karne (TB) za czas: do 5.04.2007 23.59.59 - 0 TB, dalej za każde 24 godz (1 dzień) 10 TB za etap, który dostarczymy jako ostatni (niezależnie który). - Drogi, które na fotkach niewyglądają jak drogi w rzeczywistości są drogami. Chodzi głównie o trawiaste powierzchnie, po których się często jeździ. Uważajcie je za przejazdne. - Na najbardziej na zachód wysuniętym skrzyżowaniu włączcie nieco fantazji, z jednego widoku istnieje możliwość zapisania obu wiz PKP. - Z jednego widoku można rozpatrywać także więcej niż jedno skrzyżowanie. Ale tylko w przypadku, gdy ukaże się przyciśk np.[prosto-prosto] lub na jednym skrzyżowaniu [nawróć]. W innym przypadku chodzi zawsze o dwa skrzyżowania, które rozpatrujemy z dwóch widoków. - O ile polecenie kliknięciem przechodzi ze skrzyżowania A na skrzyżowa- nie B, to na skrzyżowaniu A jest jednoznaczny wyjazd z powodu nieprze- jezdności drogi. - W przeciwieństwie do „Zimy 2006/2007” kładę większy nacisk na kształt skrzyżowań w górnym rogu. Ich funkcją jest: 1. rozróżnienie, czy widzę jedno czy dwa skrzyżowania; 2. zawieraja znaki drogowe /tylko te uwidocznione na fotce, żadne inne; 3. nie chodzi o przesadną dokładność, nie mierzcie np. kątów, z wyjąt- kiem widoku z SPKP 1, gdzie jest nieszczęśliwy kąt fotografii. Prosto jest stanowczo „słuszniejsze z asfaltu” /patrz na widok z przeciwnej strony/; 4. zawiera drogi kreślone szarą linią – są to drogi których widoczne jest zakończenie - więc nie bierzemy ich pod uwagę. - Po doswiadczeniach `zimowych` rozjaśniłem znaki „ustąp pierwszeństwa” aby nie zostały one opuszczone /niedostrzeżone/ - Ponownie liczbę uzyskanych punktów karnych opublikuję dopiero po zakoń- czeniu rajdu, aby zapobiec dyskusji jeszcze w czasie trwania konkursu. - Konkurs bedzie ukończony dnia 11.04.2007r o godz.20.00. Potem bedą ogłoszone wyniki, kt˘re bedzie można oprotestować do 13.4.2007 20.00. Po tym terminie bedą ogłoszone wyniki ostateczne (niezmienialne). - Konkurs zalicza sie do całorocznego cyklu rajdów vvAOS, który bedzie w tym roku. Przetłumaczyli: Marek Pańka & Wacław Sokołowski Opolskie Stowarzszenie Automobilistów Třebsín - rozprava - Všechny etapy budou uveřejněny v jeden okamžik dne 4.4.2007 ve 20 hodin - TB za ČK: do 5.4.2007 23.59.59 za 0TB, dále za každých 24hodin 10 TB za etapu, která dorazí jako poslední (je jedno, která). - I komunikace, které z fotek nevypadají jako komunikace ve skutečnosti komunikacemi jsou. Jedná se zejména o travnaté plochy, po kterých se často jezdí. Uvažujte je jako průjezdné!!! - Na nejzápadnější křižovatce zapojte aj trochu fantazie, z jednoho výhledu je možné psát obě PK. - Z jednoho výhledu je možné řešit i více křižovatek. Pouze ale v případě, kdy se objeví link např. "rovně-rovně" nebo v jedné z křižovatek "vrátit se". Jindy se jedná vždy o křižovatky dvě, které se řeší ze dvou výhledů. - Pokud tě odkaz hodí kliknutím místo na křižovatku A až na křižovatku B, je v křižovatce A jednoznačný výjezd z důvodu neprůjezdné komunikace. - Oproti Zimě 06-07 kladu větší důraz na tvary v horním rohu. Jejich funkcíje: 1) rozlišit, zda vidím jen jednu křižovatku nebo dvě 2) obsahuje DZ (jen ty, které jsou vidět z fotky - nikoli žádné navíc) 3) nejedná se o půdorys, tedy neměřte zde např. úhly, s výjimkou výhledu s spk1, kde je nešťastný úhel fotografie. Rovně je rozhodně pravější z asfaltů (viz pohled z protější strany). 4) obsahuje komunikace kreslené šedě - tyto jsou z průjezdné komunikace viditelně ukončeny a tedy je neuvažuji - Po zkušenostech se zimou jsem zesvětlil aj dejky, aby nebyli CADaři znevýhodněni. - Opět uveřejním zisk TB až po ukončení soutěže, to abych zamezil diskusím ešče během klání. - Soutěž bude ukončena dne 11.04.2007 ve 20.00. Poté budou vyhlášeny výsledky, které bude možné připomínkovat do 13.04.2007 20.00. O tomto termínu budou vyhlášeny konečné (nezměnitelné) výsledky. - Soutěž se započítává do celosezonního seriálu vvAOS, který letos pořádám. Janek Prošek